Skip to main content

Anime yang Best..

 Ramai kengkawan tanya header ko tu cerita apa tak nah tengok pon? er tak nah tengok ka? aduss meh aku bagi sinopsis tentang cerita tu ok ;) aku peminat setia cerita tu...ngek macam [budak-budak aku ni]



Anime ini berkisah tentang petualangan seorang gadis kecil yang bersekolah di SD Tomoeda bernama Kinomoto Sakura.Suatu ketika saat sedang membersihkan rumahnya ia menemukan sebuah buku. Pada waktu ia membuka buku itu ternyata ia telah melepaskan kartu-kartu yang disebut kartu Clow. Kartu-kartu Clow tersebut mempunyai kekuatan magis yang dapat mengganggu bahkan membahayakan manusia.

Buku Clow itu sendiri sebenarnya dijaga oleh Cerberus, mahluk berbentuk macan yang tergambar di sampul buku itu. Namun Cerberus rupanya tertidur sehingga semua kartu itu bisa lolos. Untuk dapat mengumpulkan kembali kartu-kartu Clow itu, Cerberus (belakangan dipanggil Kero oleh Sakura) kemudian menunjuk Sakura untuk menjadi penangkap kartu. Sejak itu dimulailah petualangan Sakura mengumpulkan kartu.

Pada suatu malam, ketika Sakura sedang terbang dengan menggunakan The Fly, ada seorang gadis yang mengabadikan kejadian itu dengan handy cam-nya. Dia adalah Daidouji Tomoyo, teman sekelas Sakura. Setelah kejadian itu, Tomoyo selalu ikut serta dalam setiap aksi Sakura untuk merekam semua kejadian dan Tomoyo-lah yang menyediakan dan mendesain semua kostum yang dipakai oleh Sakura saat menangkap kartu.

Cerita semakin menarik dengan kedatangan murid-murid baru ke SD Tomoeda. Salah seorang murid itu adalah Li Shaoran yang ternyata juga punya "misi" yang sama dengan Sakura, yaitu menangkap kartu Clow. Li Meilin, saudara Shaoran pun ikut datang untuk membantu Shaoran. Lalu ada seorang lagi murid baru yaitu Hiragizawa Eriol, yang ternyata adalah reinkarnasi dari Clow Reed, sang pencipta kartu.


Tentang karektor pulak

Sakura adalah seorang gadis kecil yang tinggal bersama ayah dan kakak laki-lakinya. Ibunya telah meninggal ketika ia lahir. Sakura adalah anak yang ceria dan rajin. Suatu hari ia sedang membersihkan gudang dan secara tidak sengaja melepaskan kartu Clow.


Shaoran adalah murid pindahan dari negeri Cina. Ia datang ke Jepun untuk menangkap kartu-kartu Clow yang secara tidak sengaja telah dilepaskan oleh Sakura.



Tomoyo adalah saudara sepupu Sakura. Ia adalah putri keturunan keluarga Daidouji yang kaya raya. Ibu Tomoyo adalah saudara kandung dari ibu Sakura. Tomoyo adalah satu-satunya orang yang mengetahui kegiatan Sakura sebagai card captor dan sangat mengagumi Sakura. Ia selalu membuatkan kostum bagi Sakura dalam setiap petualangannya dan selalu mengabadikannya dengan handycam.



Kero adalah penjaga buku kartu Clow. Ia adalah lambang kepala harimau yang ada di sampul buku itu. Ia tertidur sehingga ketika Sakura tidak sengaja membuka buku itu, semua kartu Clow yang ada di dalamnya terbang keluar. Kero muncul dalam wujud macan kecil bersayap seperti boneka bila sedang tidak dalam wujud aslinya.




Kakak Sakura [ yang rambut koko] ini mempunyai sifat sister-complex di mana ia sangat protektif terhadap adik kesayangannya itu. Touya sebenarnya mempunyai kemampuan untuk melihat hal-hal yang tidak bisa dilihat oleh manusia biasa tetapi ia jarang mengatakannya kepada orang lain.



Yukito adalah sahabat Touya dan merupakan "idola" Sakura. Sakura sangat menyukai Yukito dan selalu berusaha menarik perhatiannya. Identitas asli Yukito adalah Yue, mahluk penjaga buku Clow sama seperti Kero. Dalam wujud Yukito, ia lupa apa yang telah dilakukan oleh Yue dan dalam wujud Yukito ia adalah seseorang yang mempunyai nafsu makan yang besar dan jago memanah.


ok dah abis cerita hoho :) aku suka drawing anime ni like it.. ;) comel w0o..hehehe

Comments

Unknown said…
waaaa... minat gile cite ni dulu..
haha.. skang layan naruto !! :P
Unknown said…
ERRR..BARU PERASAN..HAHA
Luqman Zakaria said…
haha :P arep pernah tengok anime nih!serious best!
YOUsoF said…
Dulu sempat gak la layan anime ni.. cute² belaka.. ;D

Dulu jugak selalu drawing, sekarang agak keras la tangan hehe
Tuhan je lah tau betapa minatnya saya dekat SHORAN LEE tuh.
Tapi, sekarang NARUTO jadik pengganti. ;D
Unknown said…
trinity blood lagi best.. :P
aibaks said…
hehe.. minat tul anime yer?
Solihin Zubir said…
haha.. sy dulu suka jugak tgok cita card captor sakura ni..

suka sebab tak sabar nak tgok kad jenis apa plak yang akan muncul episod tu.. hehe..
whitecappuccino said…
suka tengok drawing yg cantik ni
adamzico said…
efa: wallaa.. suka anime nie.. dulu2 TRY carik card clow ni kat pasaran.. Berangan jadik Shauran..! hehe..
sakura kun said…
i very love card captor sakura

Popular posts from this blog

PENGALAMAN BELAJAR BERMULA DARI BAWAH! [Part 1]

Assalammuaikum dan hi semua ok hari ni nak becerita la sikit pengalaman saya belajar yang bermulanya dari bawah! Ok bagi pandangan saya tidak salah jika kita hendak belajar bermula dari bawah ni, apa yang bermula dari bawah? HAHA ya bermula dari peringkat yang kecil-kecil.  Maksudnya disini adalah ketika baru habis lepasan SPM suatu ketika dulu saya mendapat keputusan SPM macam biasa-biasa saja ada A pun 1 aja. 0_o agak kecewa dan terasa sedih apabila target yang nak dicapai itu tak dapat tapi orang lain happy sebab mencapai target dan banyak A tapi saya redha, Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi sebab semuanya lulus Amin. Tetapi saya bangkit dan selepas itu saya pun mengisi la borang online untuk menyambung pelajaran saya ke IPTA.  Nak tau apa yang diapplykan? Hehe saya apply masuk Politeknik dan Kolej Komuniti saja,nak apply U macam tiada keyakinan la pula still masih rasa tiada keyakinan diri waktu dan ketika itu hoho so sementara menunggu keputusan itu saya pun kerja buat

Kes Pembunuhan AloNg SpooN

salam and hye semua.... sihat tak??harap2 sihat lah ya...dh makan blum..ka tak bangun lagi kehkeh...bgun2 cepat2...nk cerita ni kat korang huhu...masih igt tak lagu ni  "Rindu ... rindu serindu rindunya Namun engkau tak mengerti oh...oh Pilu ... pilu sepilu pilunya Namun engkau tak perduli" sapa2 yang nyanyi...lagu tu...ala2...igat2  cepat2 igat kembali.... huhu..tu la lagu dari kumpulan Spoon....kalau korang igt la kan kembali....kalo tak igt ni ha ak tunjuk korang ni pic diaorang... ni la kumpulan spoon :P bagi yang dah lupa... hurm....kesian kan along spoon tu telah meninggalkan kita buat selama2nya...sedih 0o..ak minat gila la gak kt kumpulan ni... :( tp hurm...nk wat cmna dh takdir arwah along pergi meninggalkan industri muzik sedih... :(tadi masa ak gi isi minyak kat shell ak tertengok la plak pic dya kt muka depan newspaper kosmo...ttg kes pembunuhan along spoon....dengar kata hukuman gantung dikekalkan pada si pembunuh arwah along tu..kecian kan kt arwah alon

LIPMATTE JAMU TUN TEJA

Assalammualikum.Selamat Pagi. Salam Jumaat buat semua. Hari ni sis nak bagitahu pada wanita-wanita diluar sana yang mana ada masalah penggunaan lipmatte tu kan?Ada tak sesiapa disini mempunyai masalah kalau pakai sesetengah lipmatte? Bukan semua penggunaan ok kan,bergantung pada kesesuaian seseorang. Hari ni sis nak promote dekat korang yang mempunyai masalah bibir sensitif kalau menggunakan lipmatte tu. Untuk pengetahuan korang Jamu Tun Teja ni ada Launch Produk baru mereka iaitu  π‘³π’Šπ’‘π’Žπ’‚π’•π’•π’† π’šπ’‚π’π’ˆ π’•π’‚π’Œ π’Žπ’†π’π’ˆπ’†π’“π’Šπ’π’ˆπ’Œπ’‚π’ 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒓𝒃𝒂𝒍 𝒃𝒂𝒔𝒆𝒅 . Kenapa tak mengeringkan dan healthy for our lips? Sebab dalam Aqua & Herbs ni ada Avocado & Olive oil infused. Bayangkan bibir kita dioles sejenis lipmatte yang tak mengeringkan, still terletak, ada treatment, tak rosakkan bibir dan tak hitamkan bibir. Love ke love sangat? Bukan tu sahaja tau, warna yang digunakan pun adalah from natural color pigments for healthy cosmetics. Nak pakai