Thursday, December 23, 2010

sahabat [part 2 ]

salam and pagi semua orite igt lagi tak story aku yang sebelum ni?yang [ SAHABAT NI ] hoho :) akan bersambung kan?ok story ni hanya akan dipostkan pada hari jumaat sahaja ok...hehehe :) moh la baca story yang part 2 punya erk jom-jom :)


Aisyah banyak membantu aza ketika beliau susah. Pada suatu pagi ketika Aza masuk ke dalam kelas dan duduk ditempatnya semua rakan sekelasnya mentertawakannya,entah mengapa mereka gelakkan bila lihat aku masuk ke dalam kelas,aza berkata-kata di dalam hatinya. Tiba-tiba cikgu mastura iaitu cikgu Bahasa Melayu masuk, kesemua murid-murid bangun dan memberi ucapan selamat pada cikgu mastura. Tetapi Cuma Aza sahaja yang tidak bangun. Aza berkata dalam hatinya “mengapa aku tak boleh bangun dari kerusi ni, oh..tidak ada chewing gum rupanya patut tangan aku meleket”. Cikgu mastura memanggil namanya dan bertanya “Aza…mengapa kamu tidak bagun semasa kesemua rakan-rakan kamu bangun dan memberi salam?Apa telah terjadi pada kamu aza? Aza dengan rasa malu dan rendah dirinya mula berkata “maafkan saya cikgu mas,saya rasa seperti ada orang yang sengaja membubuh chewing gum pada kerusi saya, disebabkan itu saya tidak boleh bangun cikgu..maafkan saya cikgu”. “Baiklah kalau macam tu saya mahu bertanyakan pada semua di dalam kelas ni ada tak sesiapa yang nampak kerusi Aza itu dibubuh chewing gum”. “Saya cikgu..” kedengaran ada seorang rakan sekelas menjawab pertanyaan cikgu mastura.Semua pelajar terkaku pabila mendengar suara itu. “Cikgu..saya tahu yang ini semua adalah angkara geng-geng fidah, saya ternampak mereka sengaja bubuh chewing gum dekat kerusi aza pagi tadi cikgu. Cikgu mas berkata "fidah dan rakan-rakan yang berbuat begitu sila keluar dan ikut saya ke bilik kauseling..aza dan aisyah kamu pun sekali,yang lain jangan bising...sila baca muka surat 12...nanti saya akan tanya kamu semua..jangan buat bising faham?".semua para pelajar menjawab "baik cikgu". Mereka pun berjalan menuju ke bilik kauseling,setelah tiba di depan pintu  bilik kauseling tetiba pengetua pulak ada disitu...Aza,aisyah,fidah dan geng-gengnya memberi salam pada pengetua. pengetua membalas salam mereka dan berkata "kenapa kamu semua datang sini?" tiba-tiba cikgu mas bersuara dan berkata " ada masalah sikit encik bakar,mereka ni( sambil menunjuk ke arah fidah dan gengnya ) memperaniya aza.. encik,dengan letak chewing gum dekat atas kerusi aza,sebab tu saya bawa mereka ke sini dan kena bagi kauseling,nasib aisyah ada nampak geng fidah ni buat aniaya"."ish-ish apa nak jadi korang ni?"ok tak pa selesaikan masalah ni dekat dalam bilik kauseling ok".saya ada meeting dengan pihak PIBG,saya pergi dulu..nanti cikgu mas telefon saya bagi tahu perkembangan mereka ni ya?cikgu mas berkata "baiklah encik bakar nanti saya akan call encik".

bersambung lagi...part 3 pula jangan marah na hikhik  Photobucket


1 comment:

apezs shah said...

salam..

haish efa wat suspend la..
mana nak tunggu nie.. nak letak pon biarla letak gam gajah terus haha.. :p

Jom sihat tanpa ubat !

Takut nak makan ubat? ada alahan? atau memang tak makan ubat hospital? jangan risau jom sihat tanpa pil..Lepas tu nak makan apa untuk sih...