sebuah persahabatan

 pic dipinjam dari google :)

salam and hye semua hari ni aku nak bagi story yang aku reka sendiri untuk korang tentang sebuah persahabatan,sepatutnya story ni aku nak hantar nak dijadikan novel...tapi tak kesampaian..plak...story len la aku hantar...hahaha :)orite jom baca novel tu erk :)


Didalam sebuah perkampungan tinggal seorang ibu tunggal dengan anaknya iaitu Puan Munah atau lebih dikenali dengan mak munah serta anaknya Syazawani atau nama pendeknya syaza dan lebih dikenali dengan aza. Mak munah membela aza sendiri dengan penuh ketabahan dan kekuatan yang penuh setelah bapa aza iaitu arwah Pak Daud meninggal dunia sejak 7 tahun yang lalu. Arwah Pak Daud meninggal dunia ketika aza berusia 2 tahun. Arwah Pak Daud meninggal dunia kerana menghadapi sesak nafas ketika sedang menoreh getah, Dr. mengesyaki yang arwah Pak Daud menghidap penyakit jantung dan sebab itu beliau mengalami sesak nafas. Setelah kepergian suaminya itu Mak Munah lah yang menyara kehidupan anaknya itu dengan berbekalkan penjualan kuih muihnya di gerai makan berdekatan dengan rumahnya. Aza tidak sempat untuk merasai kasih sayang dari seorang yang digelar bapa. Mak Munah membesar aza hinggalah kini. Semasa disekolah rendah beliau sering dihina dan dicaci oleh rakan-rakan sekelasnya. Walau bagaimanapun aza masih ada seorang sahabat yang mahu berkawan dengannya iaitu aisyah, aisyah selalu membela aza ketika rakan sekelas mengejek dan mencacinya. 

Akan Bersambung....

5 comments:

Anisa Hang Tuah said...

okei dear..
nis tggu kesinambungan cite nii..

::FAIZ FARISH:: said...

suka baca. aku tunggu sambungan dia

apezs shah said...

sambung sekarang hehe...;)

aibaks said...

ala.. tgh2 orang syok bace leh plak bersambung? potong la efa ni..ahah

DiaUmaiNiNaz said...

citer pasal sahabat...ni yg suka sangat ni..