Wednesday, December 7, 2011

melatah kuat?

Assalammualikum dan hai semua ehehe ok hari ni aku nak cerita sedikit pasal melatah kuat ok! ramai bukan yang suka melatah kan? tapi tak semua la kot bergantung pada seseorang tu ka? faktor orang yang melatah ni mungkin bagi aku adalah sebab faktor keturunan. Mungkin nenek moyang mereka ka sebelum ni pernah melatah dan ia diwarisi oleh anak cucu mereka mungkin?

Bagi aku orang yang melatah ni kalau mereka tak diacah atau tak disakat oleh rakan-rakan atau sedara mara mereka mungkin mereka tak akan melatah walau sepatah pun, jikalau mereka disakat maka terjadilah melatah itu tak kira perlahan atau kuat bunyi melatahnya itu.

Pernah suatu ketika dahulu waktu aku sekolah menengah ada 1 member aku ni kuat benor melatah ok! macam-macam keluar dari mulutnya bila dah melatah ni tau, dya akan ok kalau tak ada orang yang kacau dya,malangnya ramai yang suka menyakat dan suka benor bagi dya melatah. Member aku pernah bagitau aku yang dya kekadang penat+semput bila orang duk acah dya. Kecian dekat member aku tu tapi nak buat macam mana dah orang lain suka sakat dya hurm...

Benda ni boleh diatasi jikalau tak ada orang duk mengacah ia tak akan jadi melatah, bagi aku la kan kalau korang ada member-member yang suka melatah ni korang jangan la mengacah dan mengacau mereka ok! tak kecian ka huh? renung-renungkan kalau korang la yang ada dekat tempat member korang yang melatah tu ha amcam?

pic pinjam google ^_^

4 comments:

L said...

hehe. jumper akak nt. nk kaco akak. hehehehe. bia melatah..

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

L said...

silap.. huhu.. engat akak yg melatah.. hahaha.. xjadi nk kaco..

Hanis MY said...

mmg org suka nyakat org yg kuat melatah sebab nk tgk dia melatah huhu...kesian plak...

J.Syazwana said...

mak kite pon kuat melatah. hehehe

Jom sihat tanpa ubat !

Takut nak makan ubat? ada alahan? atau memang tak makan ubat hospital? jangan risau jom sihat tanpa pil..Lepas tu nak makan apa untuk sih...