Skip to main content

bersama JPAM

Assalammualikum dan selamat tengah hari semua hehe oraite hari ni aku nak cerita pasal kem yang aku pi minggu lepas bersama JPAM negeri Perlis. Kem tu untuk memenuhi syarat untuk subjek yang aku belajar dekat Politeknik Perlis iaitu polibriged :) Kem ni memang best, first time aku join dalam JPAM ni yang sebenarnya itu adalah 1 pengalaman yang tak dapat aku lupakan sampai bila-bila.


Aku pi JPAM tu untuk siri ke 2 start 14/10/11  hingga 16/10/2011, memang best sesangat huhu tak dapat nak digambarkan hikhik kalau korang nak tau macam mana bestnya nanti korang join la JPAM ni masa dekat tempat belajar korang untuk kokurikulum tau.



banyak yang aku buat masa dekat sana antaranya belajar cara memadam api,belajar cara nak menyelamatkan orang,refresh balik untuk berkawad amaklumlah lama dah tinggal kawad last 2006 hahaha.belajar tepati masa, dan belajar ikat tali. Masa last program waktu pepagi lagi kitaorang kena buat ujian dari apa yang telah kita belajar masa kelas dekat sana.


Banyak yang nak diceritakan sebenarnya tapi aku pendekkannya ja la ya? huhu apa-apa pun korang try la join JPAM ni memang best sesangat tau nak tau lebih lanjut korang leh tengok sendiri dekat JPAM blog ataupun boleh add fanpage JPAM di FB pn ada tau :) ikut negeri korang la hikhik  antara pic yang sempat aku rembat dekat fanpage jpam :)



Ini group alfa sedang mendengar taklimat pertolongan cemas



tekun mendegar dan menulis apa yang disampaikan sebab nanti ada ujian :) ini belajar cara megikat tali

Ini group bravo sedang mendengar taklimat pasal pertolongan cemas juga

Ini masa malam kitaorang ada belajar cara memadam api


ha ni budak kelas aku yang terpilih untuk pergi ke
MAJLIS PENERANGAN PERDANA
 
dan berjumpa dengan YAB Dato Hishamuddin


bestkan diorang huhu aku tak terpilih huhu


Ni pic sebelum majlis penutup last kitaorang di jpam aku ja sesat sebab tak pakai kasut boot haha kaki aku sakit da


ni last kitaorang bergambar yey dah grade di jpam



Comments

H Y D E said…
stail gila gambar last tu.

tahniah :)
Adi Asmawi said…
untung la polibrged ngan JPA..huhu..poli kat ipoh tadak plak ngan JPA..gila jeles!!
YouSOF said…
Seronoknya! Serius jeles.. Lama tak join benda² macam ni. Pengalaman tu yang mahal kan..



Gambar last & 2nd last paling cantik! ;D
Solihin Zubir said…
bg no phone! nnt ada kebakaran, bleh kol efa.. ;-p
aibaks said…
apsal tak gi efa? rugi plak..

Popular posts from this blog

PENGALAMAN BELAJAR BERMULA DARI BAWAH! [Part 1]

Assalammuaikum dan hi semua ok hari ni nak becerita la sikit pengalaman saya belajar yang bermulanya dari bawah! Ok bagi pandangan saya tidak salah jika kita hendak belajar bermula dari bawah ni, apa yang bermula dari bawah? HAHA ya bermula dari peringkat yang kecil-kecil.  Maksudnya disini adalah ketika baru habis lepasan SPM suatu ketika dulu saya mendapat keputusan SPM macam biasa-biasa saja ada A pun 1 aja. 0_o agak kecewa dan terasa sedih apabila target yang nak dicapai itu tak dapat tapi orang lain happy sebab mencapai target dan banyak A tapi saya redha, Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi sebab semuanya lulus Amin. Tetapi saya bangkit dan selepas itu saya pun mengisi la borang online untuk menyambung pelajaran saya ke IPTA.  Nak tau apa yang diapplykan? Hehe saya apply masuk Politeknik dan Kolej Komuniti saja,nak apply U macam tiada keyakinan la pula still masih rasa tiada keyakinan diri waktu dan ketika itu hoho so sementara menunggu keputusan itu saya pun kerja buat

Kes Pembunuhan AloNg SpooN

salam and hye semua.... sihat tak??harap2 sihat lah ya...dh makan blum..ka tak bangun lagi kehkeh...bgun2 cepat2...nk cerita ni kat korang huhu...masih igt tak lagu ni  "Rindu ... rindu serindu rindunya Namun engkau tak mengerti oh...oh Pilu ... pilu sepilu pilunya Namun engkau tak perduli" sapa2 yang nyanyi...lagu tu...ala2...igat2  cepat2 igat kembali.... huhu..tu la lagu dari kumpulan Spoon....kalau korang igt la kan kembali....kalo tak igt ni ha ak tunjuk korang ni pic diaorang... ni la kumpulan spoon :P bagi yang dah lupa... hurm....kesian kan along spoon tu telah meninggalkan kita buat selama2nya...sedih 0o..ak minat gila la gak kt kumpulan ni... :( tp hurm...nk wat cmna dh takdir arwah along pergi meninggalkan industri muzik sedih... :(tadi masa ak gi isi minyak kat shell ak tertengok la plak pic dya kt muka depan newspaper kosmo...ttg kes pembunuhan along spoon....dengar kata hukuman gantung dikekalkan pada si pembunuh arwah along tu..kecian kan kt arwah alon

LIPMATTE JAMU TUN TEJA

Assalammualikum.Selamat Pagi. Salam Jumaat buat semua. Hari ni sis nak bagitahu pada wanita-wanita diluar sana yang mana ada masalah penggunaan lipmatte tu kan?Ada tak sesiapa disini mempunyai masalah kalau pakai sesetengah lipmatte? Bukan semua penggunaan ok kan,bergantung pada kesesuaian seseorang. Hari ni sis nak promote dekat korang yang mempunyai masalah bibir sensitif kalau menggunakan lipmatte tu. Untuk pengetahuan korang Jamu Tun Teja ni ada Launch Produk baru mereka iaitu  π‘³π’Šπ’‘π’Žπ’‚π’•π’•π’† π’šπ’‚π’π’ˆ π’•π’‚π’Œ π’Žπ’†π’π’ˆπ’†π’“π’Šπ’π’ˆπ’Œπ’‚π’ 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒓𝒃𝒂𝒍 𝒃𝒂𝒔𝒆𝒅 . Kenapa tak mengeringkan dan healthy for our lips? Sebab dalam Aqua & Herbs ni ada Avocado & Olive oil infused. Bayangkan bibir kita dioles sejenis lipmatte yang tak mengeringkan, still terletak, ada treatment, tak rosakkan bibir dan tak hitamkan bibir. Love ke love sangat? Bukan tu sahaja tau, warna yang digunakan pun adalah from natural color pigments for healthy cosmetics. Nak pakai