Followers

Monday, April 4, 2011

putus Cinta? Frust Tongeng-tongeng?

Assalammualikum dan morning semua readers huh hari ni nak story pasal putus cinta? Frust Tongeng-tongeng haha kelakar lak yang tongeng-tongeng tu bahaha oopss maaf yea huhu tergelak lak bab tongeng-tongeng tu huhu,sengal lak aku ni,semalam di chat FB aku member aku ni duk oit-oit aku.. sapa? kalau aku bagitaw pun bukan korang kenal haha tapi sama baya la kita orang ni.


dia oit-oit aku ingat kenapanya lahai budak ni erk budak ka? sama umur la apanya la budak haha ok,member aku tu tengah sedih sebab tengah frust yang tak tongeng-tongeng tapi aku je saja kata tertongeng-tongeng tu ayat entah apa-apa huhu. Dari apa yang dia bagi tau yang mak BF dya tu suruh kawin dengan pilihan maknya so dya frust sebab bf dya cakap macam tu. So dya luahkan dekat aku.


Apa yang boleh aku perkatakan disini buat member aku dan juga semua yang membaca sekarang janganlah anda-anda semua frust tongeng-tongeng erk mungkin ada hikmah disebalik kejadian itu, tu tandanya ALLAH S.W.T nak meguji kita nak tengok bertapa kita ni tabah dan sabar tak untuk hadapi segala dugaan dan ujian yang datang dariNYA, jangan risau ampa semua bawakan beristigfar dan berdoa banyak-banyak moga-moga hampa semua dilindungi DariNYA dan mendapat keredhaan dariNYA.


kumbang atau bunga bukannya hanya 1 banyak tapi anda haruslah sabar dan menanti detik itu Jodoh,Pertemuan,Ajal Maut kan ditangan ALLAH S.W.T ampa janganlah terlalu stress atau hilang arah hidup jikalau dalam keadaan sebegitu rupa bawakan banyak berdoa dan mengingatinya selalu kelak korang akan  dapat teruskan hidup dalam keadaan yang tenang dan sabar selalu insyaallah janganlah hilang arah kembalilah kepangkal jalan dan ingatilah bahawa ALLAH S.W.T selalu ada disisi anda walau apa sekali pun,namun janganlah anda semua lupa akanNYA kerana dialah segalanya yang menentukan segala-galanya. Insyaalah kalau anda tidak jemu megingatinya dia akan selalu mengingatimu jua.


kepada member aku tu dan semua yang membaca dekat blog aku ni aku harap anda semua bersyukur dengan apa yang anda ada dan hargailah masa dan segala nikmat yang diberikan olehNYA ingat jangan sesekali lupa untuk megingatiNYA dan meminta dariNYA kerana ALLAH S.W.T saja yang dapat menenangkan segala kedukaan kita, ALLAH S.W.T sentiasa ada disisi kita jangan risau mintalah pertolongan dariNYA kelak korang akan bahagia dan tenang hidup didunia ini.



p/s : Jangan pernah berputus harap dan kecewa sentiasalah ingat padaNYA insyaallah kelak anda akan bahagia dikemudian hari, mungkin ada hikmah disebaliknya. psst..kalau ada masalah sharing lah sama aku mana taw leh kurangkan bebanan anda sharing is caring.aku pendengar yang setia erk dah macam orang kauseling da huhu :)
sekian wasalam,sama-sama kita renungkan.




6 comments:

Muslimah Optimis said...

yeahhhhh...go..o..go..kuatkan semangat dan redha..insyaAllah semua selamat

CGG said...

biar putus cinta..tapi jgn sesekali putus asa:)

hidup ni indah..
cube terokainye dgn azam, tekad..
sabar dan selalu berkasih sayang sesama manusia:)

wish u luck adik manisku:)

Dinaz said...

Alhamdulillah , kita kena sentiasa bersyukur dgn pemberiannya..setiap itu ada hikmahnya..redha , mudah-mudahan dpt keampunan segala dosa2 kita yg lalu...putus asa adalah sesuatu yg sangat tak baik, jika dilayan buruk padahnya...jesteru, perbanyakkanlah doa semoga diberikan yg lebih baik dari sebelumnya...

::FAIZ FARISH:: said...

suka komen dinaz

Mek Norfa said...

sabor je la.. bila putus cinta ni memang frust giler..nk2 org tu kita sayang kan.. kalu xsayang.. xde nye nk tonggeng2 kan

cik pulau said...

btol2..
sume yg berlaku.. pasti ada hikmah di sebaliknya..

PAKEJ PHOTOGRAPHER

Hye semua…maaf lama rasanya tak on blog kak fa ni..amaklumlah bulan puasa I is sibuk sikit dan kebetulan habis dah praktikal kan? So menyib...