first time makan!!

salam and hye all reader....ok hari ni aku nak bagitaw aku jakun pada makanan.. apakah makanannya itu ia adalah kek miahahaha haip bukan tak pernah makan kek la.....haish...aku kekadang rajin gak makan kek ok bukan tak pernah makan tapi fav aku hanyalah coklat,kek carrot,kek cheese ha tu ja aku taw makan...tapi semalam lepas balik kerja aku pi shopping nak beli barangan dapur yang dah tinggal sipi-sipi kat rumah tu erk..kat mana aku gi beli barang dapur?A.K.A Tesco miahahaha...sebab barangan dapur dya berbaloi-baloi untuk aku beli huhu...eh melencong mana plak aku balik pada cerita kek ok?lepas dah beli semua barang dapur turun ja escalator...tuptup mata aku ni bling-bling tengok 1 banner ni..banner apa? banner  jual kek hahaha...di banner tu tulis 3 RM 5 Hinggit huhu..aku pun pi la jeguk menengok kek apa la yang diaorang jual ni...juling-juling dah mata aku tengok kek yang semuanya sodap-sodap hahaha...aku banyak soal plak pada orang jual tu..tanya tu kek apa ini kek apa....hihihi cian dya kena layan budak banyak tanya ni..hahaha tapi paling aku tertarik menarik kau memang boom-boom hahaha KEK ' TIRAMITSU '.Pernah makan kek tiramitsu?aku jakun first time makan...cian tapi tak pa akhirnya dapat gak aku makan kek tiramitsu...selalu aku tengok kat tv ja macam cerita Tiramitsu TV3 tu hohoho...kek yang dya buat tu bukankah tiramitsu?hihihi...nak tahu rupa kek tu cmn0?nah meh tengok meh 
hahaha...

kek yang tiga RM5 yang aku beli yang atas dya kuning+brown tu la Tiramitsu :)
[snap posisi depan ]

[ snap posisi tepi ]

kek yang sebelah tiramitsu tu kek coklat+kopi dah memang fav aku,sebelah kek coklat tu kek blueberry :)

ini la dya kek Tiramitsu yang aku cakap tu :)


nanti korang try la beli erk dan makan sedap seh ^_^ aku nak godek-godek cari resepi kek ni la nak buat sendiri ekeke :)

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

haaa,kalau dh buat kek sendiri jgn lupe,hulu2 kat sini
hehee

mamawana said...

Sedapnyer...nak gi wat kek laaa...

efa said...

@Anisa Hang Tuah erk kalo wat la ya nis huhu..

efa said...

@mamawana nk wat meh antar cikit kat efa :)

Ujang9897 said...

wei nk gak

aibaks said...

ni mesti duk syok tgk citer tiramisu pierre andre tu ek?

efa said...

@Ujang9897 erk nak ka..alamak lari...huhu

efa said...

@aibaks hahaha..erk mcm taw2 ja...tp tu kebetulan dya jual ja la kehkeh