Monday, November 8, 2010

kisah sahabat sejati

salam and pagi semua....

ha seperti tajuk entry ak pg ni....ttg sahabat sejati ekekeke :) korang mesti ada kan sahabat baik and leh dikatakan sahabat sejati la kan...
 pic dari google...tp diedit oleh ak :)

berkawan bertahun2 sejak dari bangku sekolah ok????bkan bru dua tiga hari korang berkawan ok....ni ak nk bg satu story pendek kt korang yea....baca lah yea :)


A:Ko rasa kita kawan smpai bila?

B:Sampai mati!

A:Kenapa ko cakap macam tu?

B:Sebab ak sayang ko!

A:Ko rasa jarak  masa kita berkawan berapa lama?

B:5 minit lagi!

Si 'A' terdiam lalu bertanya lagi......

A:Apa yang ko cakap ni?5 minit?kata sampai mati?

lalu si 'B' hanya tersenyum.selepas 5 minit,si 'A' melintas hampir-hampir di langgar kereta tapi diselamatkan oleh si 'B'.Benar kata orang tua-tua.bila hayat hampir tamat,kita dapat rasakannya.lalu 'B' berkata...

B:Ak tepati janji ak.kita berkawan sampai ak mati.lalu tersenyum gembira.Akhirnya si 'B' menghembuskan  nafas terakhirnya di pangkuan si 'A'

si 'A' hanya mampu menangis...

So moral of this short story is...hargailah kawan-kawan yang kamu sayang,mereka tak kan kekal selamanya d sisi kita.....jadi berbaik2 lah dengan rakan-rakan anda...jangan sesekali memusuhi yea...

4 comments:

sembil9n said...

touch2 meh...huuu~

efa said...

sembil9n-touching erk...tak pa hargailah rakan2 anda :)

YOUsoF said...

yup.. hidup tanpa kawan ibarat aiskrim walls tanpa perisa.. ;)

efa said...

YOUsoF-acece...aiskrim walls hehehe yea tak leh dipisahkan :)

Gayatkah anda ?

Nak cerita mengenai gayat atau pun tidak bagi anda diluar sana? gayat?? gayat untuk apa la kan?kak Fa ni? gayat bila duduk atau berdiri di ...