Thursday, December 8, 2011

anganku musnah

Assalammualikum dan hai semua ok hari ni aku ada 1 cerita yang dikongsikan dengan korang tau..nak tau apa?ahakz sila baca dialog dibawah yang direka oleh aku yea 

mak Munah : azwan....oh azwan haish hang buat apa dekat atas tu? duk tidoq apa lagi budak ni...nanti sat dia nak kena ni tengah  rembang macam ni pun tak bangun-bangun lagi? tunggu hang sat..

mak munah memarahi azwan kerana dia tidak menyahut pertanyaan sebentar tadi,azwan sedang tidur nyenyak dibuai mimpi sampai mak munah memanggilnya pun dia tidak sedar

di dalam bilik azwan.....

Azwan sedang tidur dengan nyenyaknya,sehingga bermimpi...

Azwan : waah....terima kasih ya pak sebab belikan cheq pelampung ni leh la azwan belajaq berenang na?

Pak manan : ha azwan hang tak payah dah duk pi tengok ja orang berenang dekat kolam renang tu na sekarang hang guna pelampung yang ayah bagi tu untuk hang belajaq berenang dekat situ na?

Azwan : la sungguh ka pak?terima kasih la pak nuh sebab sudi pi beli pelampung ni untuk cheq guna nak belajaq berenang tu nah sayang pak...

Pak Manan : ha belajaq berenang tu elok-elok tok sah main-main,belajaq berenang jangan sampai lupa belajaq dekat sekolah tu nuh?ingat pesan pak ni nah

Azwan : cheq takkan lupa aih pesan pak.. cheq ingat sampai bila-bila

Pak manan : ha kalau lagu tu bagus

Azwan : terima kasih lagi sekali nah pak..

Pak manan : tak pa eh

setelah itu azwan berangan-rangan sedang berenang di kolam renang dengan pelampung yang pak dia beli

Rubber ring

tiba-tiba angan-angan azwan tu bertukar...

Mak munah : amboi duk tidoq lagi nah?nah ambik ang ayaq satu baldi....bagun..........

Azwan : apa ni mak...basah abes ni 

Mak munah : ha tidoq lagi sampai tengah rembang ni la akibatnya bangun lekas...pi mandi,makan apa semua...ni ja la kerja ang noh masa cuti sekolah tidoq ja kerja apa nak jadi pun tak tau pi lekas

Azwan : ya la sat lagi cheq pi la..

Mak munah : ha tercegat apa lagi dekat atas katil tu ha? pi lekas mandi

mak munah pun berlalu pergi ke dapur...

Azwan :musnah abis eh impian aku nak berenang tadi ish last-last aku kena simbah ayaq 1 baldi dengan mak aku adoi berangan ja aku duk belajaq berenang segala bagai tadi rupanya mimpi ja rupanya adoi... (dalam hati Hot Head)


cerita diatas tiada kena mengena dengan sesiapa ya hanya rekaan dari aku semata-mata renungan bersama jangan berangan-angan di tengah rembang kahkah Laugh

2 comments:

Hanis MY said...

time cuti sem akak selalu kononnya qada tido memang kena bebel dgn mak hehe..

p/s: lum musim bunga lagi bulan 4 tahun depan, tapi bunga tu berbunga time ni je tiap tahun... bila musim bunga tak pulak dia berbunga hehe...

bukan photographer said...

nasib baik simbah dgn air..kalau kene simbah dgn minyak panas memang naya la azwan..haha

Gayatkah anda ?

Nak cerita mengenai gayat atau pun tidak bagi anda diluar sana? gayat?? gayat untuk apa la kan?kak Fa ni? gayat bila duduk atau berdiri di ...