Followers

Saturday, April 30, 2011

Bila Terasa lelah

Assalammualikum dan selamat malam semua hehe dah berapa hari tak post apa-apa kat blog aku ni haish maaf la noh hehe :) ok tak pa malam ni khas buat sesiapa yang terasa lelah akan hidupnya meh sini baca apa yang nak aku perkatakan ni erk renung-renungkan dan selamat beramal ok!!


"Jika kamu merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang seperti sia-sia..



Allah S.W.T tahu bertapa keras kamu sudah berusaha.



Ketika kamu sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih..



Allah S.W.T sudah menghitung air matamu"



 "Jika kamu fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu saja..


Allah S.W.T sedang menunggu bersamamu.


Ketika kamu terasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menghubungimu...


Allah S.W.T selalu berada disampingmu.


"Jika kamu fikir bahawa sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa-apa lagi....


Allah S.W.T punya jawapannya


ketika segala segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan...


Allah S.W.T dapat menenangkamu"


"Jika tiba-tiba kamu dapat melihat jejak-jejak harapan...


Allah S.W.T sedang berbisik kepadamu.


Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kamu merasa ingin mengucap syukur...


Allah S.W.T telah memberkatimu"



"Orang-orang yang paling berbahagia pun tidak selalu memiliki hal-hal terbaik,mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya."


10 comments:

cik QT a.k.a QasehThya said...

I love this
"Ketika kamu terasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menghubungimu...


Allah S.W.T selalu berada disampingmu."

miss u efa :D

Anisa Hang Tuah said...

such a good entry
:)

forever love said...

Allah sentiasa ada berada bersama hambanya.. tidak pernah lupa walau pun sesaat.. cuma kita sebagai hambanya yang sering leka... tentang ada nya die. bila susah je cari. bila senang lupa

Linda Nazri said...

jgn kena lelah sudeh. hehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

dalam hidup ni 1 jer...

apa pon kita kena bersyukur walau dlam keadaan apa sekali pon


=)

mr.syazwan said...

Renungan buat kita bersama

=_=

putrifayad said...

suke entry ni..;)
efa..fyd da dpt adiah..tapi macam banyak je adiah smpai 3..hehehe..terkejut mse amek tadi..btw, thanx ey..nnt fyd wat entry tuk kmu..:)

hadiee said...

Yakin bahawa Allah itu satu, Allah itu Maha mendengar Maha mengetahui, seperti yang termaktub dalam 99 nama Allah yang maha besar itu,

Percaya lah pada saat itu bantuan Allah swt sentiasa dekat. lebih dekat dari jarak mata hitam dan mata putih kita.

Alhamdulillah. smg Allah swt kurniakan yang terbaik untuk kita semua, insyaAllah

putrifayad said...

http://fayadrahim.blogspot.com/2011/05/hadiah-dari-segmen-iq.html

jemput tengok Efa..:)

PeNgEmiS dUniA said...

:')

PAKEJ PHOTOGRAPHER

Hye semua…maaf lama rasanya tak on blog kak fa ni..amaklumlah bulan puasa I is sibuk sikit dan kebetulan habis dah praktikal kan? So menyib...