Wednesday, March 23, 2011

tertetak

Assalammualikum dan morning semua huhu kembali update semalam cuti haha ok hari ni nak cerita pasal tertetak,tertetak sapa? ini kisah aku main reka saja yea hoho tiada kena mengena dengan sesiapa...


ok baiklah alkisahnya macam ni ada 1 pasangan ni mereka sudah berkahwin. Si suami berkerja hingga lewat malam, Si isteri pulak suri rumah tangga sepenuh masa huhu. Ketika si suami pergi kerja si isteri ini duduk la mengemas rumah dan lain-lain. Setelah penat menunggu si suami belum balik-balik lagi dari kerja, si isteri terus pergi tidur di dalam bilik.


Jam ditangan sisuami sudah menunjukkan pukul 1.00 pagi, Sisuami terus pulang ke rumahnya. Ketika pulang kerumah si suami terlupa nak bukak lampu dirumahnya,kerana lampu diluar terbuka dan sudah cerah. Lalu terus masuk rumah,dan terus ke bilik untuk tidur kerana keletihan kerana seharian bekerja. Ketika hendak melendingkan badannya ke katil tiba-tiba sisuami terasa something ada ditangannya lalu pergi kedapur terus mencapai kapak kemudian mentetak something yang dia terasa tadi. Tiba-tiba si isteri menjerit....


si isteri : Abang....kenapa ni? aduss sakit la...

si suami : alamak....yang tak apa-apa ka? YAALLAH...abang tak perasan pun,abang ingat tadi ular...tapi rupanya maaf la yang abang minta maaf bebanyak yea,serius abang ingat tadi ular wuwu maaf la yea ayang tak pa esok abang bawak ayang  pi kedai pastu betulkan balik yea? tak pa nanti naik balik kan? maaf la abang tak sengaja


si isteri : Penat taw orang simpan dah lama taw,bukan senang ni hurm nasib malang sungguh kali ni hurm lain kali sebelum tidur bukak lampu dulu na? tengok sekarang dah jadi apa? habis rambut ayang jadi pendek, dari panjang ke kaki sekarang hurm..punah habis,tinggal kenangan ja rambut ni...abang la ni pi tetak rambut ayang ish...


si suami : ala maaf la tak sengaja....tak pa nanti rambut tu naik balik nanti simpan la bagi panjang huhu bukan sesaja nak tetak taw..ok janji lepas ni sebelum tidur kena bukak lampu ok?abang janji.


Si isteri : jangan janji tinggal janji ja taw...ingat tu lain kali bukak lampu dulu.


Si suami : ok baiklah ayang  


Pengajaran disini jangan lupa pasang lampu erk haha,kisah ini tiada kena mengena dengan sesiapa hanya rekaan semata-mata

22 comments:

fRaMe+LenSeS said...

hahahahahahahahahahaha.. kamu ni lawak la cheQ.. hahahaha.. :P

Anisa Hang Tuah said...

romantik la..
hehe
lenkali pasang lampu yer sayang
:P

Sunah Mohammad said...

erk..bahaya betul..

FarAh AmiRa said...

haha..sebbek x tetak bni dia..haha..btw so sweet..rmntik gler

ch!natsu said...

hehe adehla.. ish2 bahaya tol cmtuh.. huhu~

YanaMIB said...

haha pandai eh buat cite...boleh plak trus tetak tetak kn..apola si somi tu..huhuhu~

ENCIK TIKUS said...

kapak ? LOL

touya said...

nasib baik rambut yang jadi mangsa , kalau tertetak dekat .... AH ! Lupakan .

PS : Ingat pengajaran dia kalau tidur pakai tudung .

PS : Suami nie kerja sebagai samurai ke apa ? Sekali tetak habis rambut .

PS lagi : Giler dashat , dekat dapur ada Kapak ! Diorang masak apa sampai guna kapak ?

Ada lagi PS : Isteri dia Medusa kot ?

::FAIZ FARISH:: said...

tu nak jimat letrik namanya. heheheheh

A'IM said...

nasib baik sisuami yang potong..kalau terbalikan cerita..ha..naya jer

Azroy Bin Kassim said...

nasib baik rambut.. kalau tetak bende lain tak ke naya...

efa said...

@fRaMe LenSeS lawak ka bro nadh?hehe maceh

efa said...

@Anisa Hang Tuahhaha romantik ka?haha

efa said...

@Sunah Mohammadkan bahaya kan

efa said...

@FarAh AmiRa uish kalau tetak mampus la huhu,hehe sweet ka huhu

efa said...

@ch!natsuhuhu tu la bahaya

efa said...

@YanaMIBhehe biasa2 ja kak yana huhu,haha tu la kan apa punya suami da haha

efa said...

@ENCIK TIKUS haha yea kapak haha

efa said...

@touya hehe byknya pesanan huhu

efa said...

@::FAIZ FARISH:: haha sungguh penjimat si suami haha

efa said...

@A'IM
haha erk lagi naya gamaknya la kan2 huhu

efa said...

@Azroy Bin Kassimhaha tu la kan

Jom sihat tanpa ubat !

Takut nak makan ubat? ada alahan? atau memang tak makan ubat hospital? jangan risau jom sihat tanpa pil..Lepas tu nak makan apa untuk sih...