Lebih suka mendiam Dari?

Assalammualikum dan pagi semua hehe ok pagi ni aku nak cerita pasal 


'lebih suka mendiam dari?'


Dari apa ni? huh dari berkata-kata,aku lebih suka diam dari berceloteh atau lebih senang nak sebut mulut berpot-pet memanjang hehe aku tak reti la haha. Aku lebih suka mendengar dari bercakap banyak huhu siapa yang kenal aku mesti taw aku macam mana ok..jangan anggap aku ni sombong lak yea wuwu T___T aku lebih suka diam dari cakap banyak.


Sebenarnya aku lebih suka mendengar dan memahami ketika orang bercakap yang sebenarnya, jangan salah anggap dengan aku pula la kalau aku tak banyak mulut na sebab aku memang lah tak berapa reti nak bercakap banyak haha sila percaya ok. Pernah satu ketika dulu kawan-kawan aku tanya macam ni



kawan aku : oit awat hang senyap ja? ada masalah ka?


aku : sambil senyum-senyum mana ada awat kenapa?


kawan aku: ya la orang lain duk sibuk-sibuk borak ang senyap ja tu tanya.


aku : owh...syok dengar ampa duk buat lawak aku suka dengar.sampai sakit perut da duk dengar ampa buat lawak aku asyik duk gelak ja dari tadi haha.


kawan aku : lol ya ka bagus la ang ni tak banyak mulut macam kami semua ni,hinggaq 1 kelas leh kata semua tempat kat sekolah ni hinggaq la hoho


aku : ha tu la sampai aku sekali kena tempihnya bila ampa duk buat hinggaq hahaha


kawan aku :haha tu la tak pa kita hinggaq bukan ganggu sapa-sapa punya hal kita buat hal kita ja kan-kan?


aku :haha ya la tu nanti aku la yang kena jawab nanti sebab apa duk hinggaq miahaha sabar ja la


kawan aku : relax la wey ala cikgu pun taw hang tak hinggaq huhu relax la ang banyak kawan leh support hang ang kan banyak kawan yang leh tolong kalau ada problem kat sekolah? kebanyakkan pengawas sekolah ang kenal so ang tak da masalah la kalau da problem kat sekolah atau asrama huhu lain la aku mana ada hinggaq ja lebih huhu


aku : relax la...kawan aku kawan ampa juga la..semua orang aku kawan tak kira siapa ok! aku lebih suka duk diam dari duk bercakap banyak ni tak reti la wey huhu maaf la na


kawan aku : haha tak pa kami faham ang macam mana hehe 



kepada geng-geng KAMI BLOGGER UTAGHA maaf la Aku ni memang senyap sikit tak banyak cakap huhu jangan fikir kot len la huhu aku lebih suka mendengar dan memahami ja dari duk berkata-kata harap maaf la yea kengkawan semua T____T


hye saya lebih suka mendengar dari bercakap haha

13 comments:

fRaMe+LenSeS said...

mmg kamu pendiam pn.. ;D

Mr feckry said...

diam lebih baik dari berkata perkara yang tak berfaedah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sis pun...sbb tu lbh suka komen blog org.tp suka berckp dlm blog je.sbb taip kan?x perlu guna air liur..hihi

BRO_MONDAY said...

miss efa : diam je lah.....tu lebih bagus...('',)

p/s : Sila lah BlogWalking ye...tengkiu...
1.New Entry "Random GiveAway Polo Wallet by darkbatman"
2.New Entry ".:. Pelindung Keselamatan .:."

YanaMIB said...

biasanya org utagha ni mmg ramah sungguh..xpernah lg jmpe org utagha pendiam..haha..1st time nih =P

efa said...

@fRaMe LenSeS hehe kan?km mmg senyap sikit tp semua soklan bro nadh km jawab kan?huhu

efa said...

@Mr feckry yeah sokong :)

efa said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) hehe sama la kita sis :) betul2 tu

efa said...

@BRO_MONDAY hehe duk diam la ni hehe silent is better hehe

::FAIZ FARISH:: said...

akupun lebih suka berdiam... rasa lg ok kot...

::FAIZ FARISH:: said...

akupun lebih suka berdiam... rasa lg ok kot...

efa said...

@::FAIZ FARISH:: yeah better diam kan huhu

Solihin Zubir said...

hehehe.. sama la.. sy pon lebih suka diam drp bercakap..
sbb sy ni pemalu orgnya..
bkn sombong ok.. ;-p