Monday, January 31, 2011

sesangat terharu

disebabkan petang ni sunyi sepi tak da kerja nak wat dah kat opis student semua cuti...bosan melanda diri lalu tercipta la karya dari aku hahaha :P layan ok Mood Esok Cuti sampai tahun baru cina yehuuhuhu seronok

Photobucket
so oleh itu meh baca kisah ini

Abah : rod...abah ada sesuatu yang nak bagi kat rod ni,tapi sebelum tu tutup mata dulu.


Rod : kenapa abah? benda apa abah?


Abah : Ala tutup ja la mata tu tapi janji ngan abah jangan buka taw?kalau buka tu namanya berbohong.


Rod : ok baiklah abah.

abah : ok pegang tangan abah ok, bila abah kata buka buka yea?

Rod : Lambat lagi ka abah? 

abah : dah nak dekat dah sabar kejap yea.

Rod : ok abah

abah : ok rod sekarang boleh dah bukak mata. tara....abah belikan rod basikal suka tak?

rod : (dengan pelahan2 membuka mata) :'( abah beli basikal ni untuk rod?


abah : ya la kenapa kamu menangis plak?


rod : abah rod terharu dan sebak sebab abah beli untuk rod. Abah susah payah belikan basikal tu kenapa? rod tak minta pun, kesian abah.. berapa dah habis duit abah untuk rod. kesian abah dah la susah membesarkan rod jaga makan minum rod pastu beli plak rod basikal.Mana abah dapat duit?gaji abah pun cukup2 makan ja kenapa belikan rod basikal.tu membazir ja duit abah :( rod tak kisah jalan kaki pergi sekolah pon tak pa.


abah : rod abah ikhlas belikan rod basikal ni abah kesian tengok rod semua kengkawan rod naik basikal rod pula jalan kaki saja.

rod : abah rod dah biasa jalan kaki la abah tak kisah pasal basikal tu.yang penting kita berdua cukup makan tu saja abah.basikal tu tak penting.



abah : tak pa la rod abah faham maksud kamu.tapi kali ni abah nak kamu naik basikal ni pergi sekolah ok.abah dapat gaji lebih hari ni sebab tu boleh beli ambil lah rod ikhlas dari abah untuk anak abah. rod jangan risau ada lagi baki gaji abah cukup untuk kita berdua ok.



rod : (sambil memeluk ayahnya) mekasih sekali lagi abah...abah lah abah yang terbaik dalam dunia ni tanpa abah rod tidak sanggup hidup didunia ni selepas ketiadaan ibu. Abah banyak menolong rod (sambil tersenyum )abah lah ibu dan abah juga lah bapa. terima kasih abah sayang abah.mekasih yea abah belikan rod basikal baru tu cantik sangat rod suka :)

Abah : sama-sama rod.jangan sedih2 lagi yea,sok bawa basikal tu yea :)

rod : baik abah.sayang abah :)




hasil karya aku bila bosan huduh benor kan?


sekian selamat bercuti kengkawan :)

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

sweetnya la dapat basikal
(:

bah..nak ketee..bole laa
hihi

JIJI YU said...

hurm kaseh ayah mmbawe ke syurga

gadisBunga said...

nampak rupa basikalnya. ok la tu. huhu~

zazaw said...

selamat bercutii
jgn maen mercunnn
HAHAHHAA

mr.syazwan said...

alo2

sweetnye

Solihin Zubir said...

rod tu sape? kamu ke?
huhu... terharunya...
ayah sy penah beli sy beskal..
tp barusebulan, dh hilang..
kalau sy dpt sapa curi beskal tu, mmg nahas..

AdiSuda said...

kenapa nama rod??hahaha..tringin nak tau nama penuh rod tuh..^_^

nadzli azlan said...

alalalala , sweeetttt ! ;)


sila lawat jika free --> http://afrospexs.blogspot.com

Jom sihat tanpa ubat !

Takut nak makan ubat? ada alahan? atau memang tak makan ubat hospital? jangan risau jom sihat tanpa pil..Lepas tu nak makan apa untuk sih...