Salah Ka Letak Situ??

Salam and hye semua...yeah...orite seperti tajuk entry aku salah ka letak situ?? Apakah plak kan-kan....macam ni ok...kawan mak aku ni dya ni baru la belajar kembali bawa kereta setelah sekian lama tak bawa kereta...sebab apa sebab selalu arwah suami dya ja yang bawa ke sana dan kesinun ok..tapi setelah arwah suaminya kembali ke rahmatullah dya kena kuat dan kembali membawa kereta...dya ada lesen tapi tak bawa ja...setelah itu dya kembali mencuba membawa kereta ya la kan siapa lagi nak bawa dya pergi kerja? ya da?ada anak tapi sorang dah kawin sorang lagi baru belajar kereta dan lagi dua orang pula masih bersekolah rendah...Dengan azam yang kuat dya mencuba pelan-pelan dan membawa kereta hingga takat dari rumah ke masjid...Masjid mana tak perlu aku perkatakan...lepas dah letak kereta situ dya akan naik kereta dengan aku&mak la kan...maklumlah dya tak berapa cekap lagi nak bawa kereta hingga ke opis gara-gara biasa la time kerja ni kan...uish...banyak kereta+jamm...ok..dya tak cekap bila bawa kereta apabila jamm...takut termati enjin...ya la baru jinak-jinak bawa kereta rasa tak cekap la lagi kan...setiap hari dya letak kereta dekat situ..tapi bukan 24jam la tinggal kereta situ...pi kerja pagi...balik petang ambik balik la kereta tu...semalam dya tanya aku & mak macam mana nak buat ni...buat apa? macam mana nak buat sekarang mereka tak bagi dah letak kereta di Masjid? Aik napa plak tak boleh letak kat Masjid tu? Kawan mak aku tu kata...lepa bagi notis kata tak dibenarkan letak kereta kat masjid tu..sebab tak cukup tempat untuk orang datang nak beribadat kat situ...HUH??Macam tu plak...aku dan Mak bagi cadangan pada kawan mak aku tu kata bagi surat kat lepa kata pasal permasalahan kawan mak aku tu...dan kalau boleh saya sangup bayar untuk letak kereta tu kat situ...Aik napa pula aku dan mak bagi cadangan macam tu sebab letak kereta kat masjid tu ja lah yang selamat....boleh ka macam tu? Entah itu hanya cadangan aku la kan...Aku pun agak pelik la salah ke letak kereta kat situ huh?kalau aku tak salah kan? Napa perlu bagi notis macam tu? Sedangkan kereta tak la banyak sangat time hari kerja ni...kecuali hari jumaat itu aku akui...hari jumaat kan memang tak leh nafi memang ramai orang datang Masjid untuk menunaikan Solat Jumaat...hurm...aku nak tolong tak reti dah macam mana hanya itu termampu dengan beri surat bagi tahu permasalahan...ramai gak merugut pasal notis tu..haish aku pula yang pening..pasal masalah tu...entah...kalau korang macam mana?? Salah ka kita letak kereta kat Masjid tu???aku bukan pandai sangat ni....Bagi Korang macam mana erk??

18 comments:

apezs shah said...

salam.

morning efa. hehehe... park kat rumah apezs jelaa..:P belajar balik kan.. Insyallah pasti mampu.. efa pon mampu kan..;)

Anisa Hang Tuah said...

tak salah...

Ezal R said...

tak salh..tempat awam tu..hehe

panjang tol entri.. xde paragraph? hehe

sHaH said...

aiyo... gigih jugak aku membaca karangan ni..

kete oh kete.. salah letak pun jadi masalah..

arep_lockermonth said...

tak ssalah pon!

areripe said...

tak salah la, dan cadangan eta tu memang perlu dilaksanakan untuk mengelakkan fitnah.....

SUE said...

maybe diuwg rimas kod . tah pape a diuwg tuh . kan ?

ayulunera said...

tak salah rasenye....ehm..pelik tuh..

Gayahspears said...

huhu.. kes salah letak keta ya...

efa said...

@apezs shah yeah...dh bca dh blog lama tu...kira dh tak guna la erk..nk park sna ja la huhu..yeah...semua mampu...good luck for your new blog yerp

efa said...

@Anisa Hang Tuah thanks...tu la kan

efa said...

@Ezal R thanks...malas nk buat paragraph hahaha

efa said...

@sHaH
hahaha...

efa said...

@arep_lockermonth thanks yerp...mcm2 kan diorg ni

efa said...

@areripe thanks yerp :)

efa said...

@SUE
huhu tu la kan mcm2 kan skrg

efa said...

@ayulunera tu la kan mcm2 diorang ni

efa said...

@Gayahspears kes letak kereta kat situ pon slh huhu