Followers

Tuesday, January 11, 2011

Mau Rumah Macam Ni

Salam and hye semua...ok hari ni efa nak la tanya korang la kan....korang minat rumah yang macam mana? Flat ka? Banglo ka? Teres ka? Double Story ka? teres berkembar ka? Kondominum ka? ahaks...mana 1 pujaan hati korang?hehehe...Bagi efa la kan...mana yang kita termampu la kita beli kan? Kalau tak mampu tu simpan-simpan la duit dulu pastu baru beli ya tak?hehehe...Ya tertiba tadi efa tengok ada 1 rumah ni la kan...nak tergelak pon ada hikhik...nak taw rumah apa? yeah The 'Ark' Eco Building of the future.... 
This ‘ark’ is green, floats and could house 10,000 people? huh?efa terkejut tengok tadi rupa rumah tu and tergelak pun hado...first time tengok la katakan hahaha...jakun jap kehkeh :) jom tengok rupa rumah tu hikhik..

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*
terkejut tgk rupa rumah camni hahaha [ ni dome yang diletakkan atas permukaan laut]


[ ni dome atas tanah hahaha ]


[ gerbang dome ] 



[dome ni duk dalam air huhu]

 

  cara dome tu diletakkan[ yang dalam air]


cara membuat/letakkan dome itu [ dome dekat atas tanah]

 



korang nak ka rumah macam tu? :)

8 comments:

CGG said...

akak pun nak gak:)

apezs shah said...

salam

haha biar betik efa.. cantik gak ni dan kelako. but nice one la.. nak juga laa umah ni..;)

::FAIZ FARISH:: said...

wah gila hebat

aibaks said...

jgn terperanjat klu 2020 nti rumah jadi camtu.. hehe

efa said...

@CGG
kak tunggu kt malaysia ada cmtu bru leh beli hehehe

efa said...

@apezs shah betul la ni..tu la kan kelakar tgk rupa dya..nk tunggu kt malaysia adabru leh nk2 hehehe

efa said...

@::FAIZ FARISH:: yeah mmg hebat

efa said...

@aibaks wow wait n see kehkeh :)

PAKEJ PHOTOGRAPHER

Hye semua…maaf lama rasanya tak on blog kak fa ni..amaklumlah bulan puasa I is sibuk sikit dan kebetulan habis dah praktikal kan? So menyib...