MaKaN2 TiMe

assalammualaikum
semua....

Pekhabar sihat??hurm...harap2 cihat la yea....hari ni saya nk story tentang makanan....Pernah tak korang pergi TesCo....tak kisah la Extra or besar...???Pernah??kalau pernah....nak tanya cikit..makan2 kat tesco tu halal or tak??ha....kena2 la tgk gak erk....kalo halal....makan la...kalau tak...jangan ok....tp disini  saya nak  cerita yang tesco extra kt umah saya dekat seberang jaya...pulau pinang ni....ramai orang melayu yang masak kt stu....Halal tak dinafikan lagi....sebab apa???sebab......salah 1 restoran kt tesco tu.....


pemilik restoran tu saya kenal....memang terkenal la dia kt  sungai dua....pulau pinang...bukan penang...island ok...seberang ok...sekarang dia bukak cawangan dekat tesco pulak....dekat sungai dua tu dah ada banyak kedai dia....sedap la kata kan hikhik ;)yumm.....memang sodap....hehehe :)selain restoran dia....ada lagi yang melayu bukak restoran kt tesco tu....antaranya makanan (claypot).

Tentu korang terkejut....saya pun agak terkejut melihat orang melayu yg masak fuhh.....mesti sedap tp tak cuba lg next time plak erk....tp ak da la ambil pic restoran tu....nnti korang tengok erk....bukan claypot saja sizzling pon ada...tp melayu ok...hehehehe :)percaya x??kalo x caya..meh la  trai makan...hehehehe :)sizzling&claypot saya tak trai lg...yg dh trai...restoran pak ngah&satu lg tu apa ka nma lpa plak....haish....hehehe...

restoran tu jual roti canai&minuman....minuman panas and sejuk. Minuman bukan diorang saja yang jual tp ada lg...yg gna mesin blend or pusing2 tu la...hahahaha...tp restoran len2 la...hheehehe :) order saja :D. Next time nak trai claypot or sizzling or nasi campur....hehehehe....ha...ni la pic yang sempat saya snap....hehehhehe....sikit ja la....x sempat nk snap banyak2 sb lapar sangat :)


 yang ni mee rebus pak ngah...

bukan mee saja diorang jual...tp....mcam2....lg .tengok ramai kan orang yang beratur nak beli....ni pic agak merah....jgn wisau....ni ha ada 1 lg :)


 ni jarak dekat cikit ngan restoran tu...


yang ni plak makanan claypot yang saya cakap td...

yang tu saja yg sempat....sekian...makaceh... ^_^

2 comments:

Najwa cik Qaseh said...

emm..
psl saiz shoutbox tu..
w=160
h=400
if ad pape
boleh email Qaseh yea..
qasehtyha@yahoo.com

cornsweet said...

thanks...Qaseh....ok2...pa2 hal sya email erk...Tq