Skip to main content

Mana mau cari kedai gunting......

Assalammualikum dan selamat pagi semua hehe sudah bersawang blog aku ni kan? dah dua hari tak update haha ya la tetiba mood nak berblogging ni kian pudar entah la kenapa haha malas pun ada nak berblogging lagi hurm, lagi satu sebab  tengah sibuk edit video ni huh tu yang tak sempat nak berupdate hehe,ok baiklah pagi ni aku nak kongsi cerita dengan ampa semua pasal satu benda ni yang memang dah bermain dimindaku ini cewah sudah lamanya. So hari ni aku nak tanya pendapat hampa semua ok! aku ni bukannya pandai sangat so nak la tanya pendapat kengkawan semua harap dapat share lah yea :)


Ok macam ni cuba tengok tajuk entry aku tu? Mana mau cari kedai gunting......? gunting apa? haha ini bukan gunting kain ok! tapi ini gunting rambut atau potong rambut err..? haha aik pelik  sudah dengan gunting atau potong rambut haha :P nak cari kedai gunting  rambut la haha. Serius nak cari kedai gunting area dekat rumah aku ni susah yang melayu susah sangat mengapakah? haish (- _- ) 


Kebanyakkan kedai majoriti kaum cina dekat area rumah aku ni apakah susah nak cari kedai yang melayu? adess la hurm kadang-kadang aku terfikir gak kalau nak gunting rambut dekat kedai cina ni kebanyakkan yang aku tengok lelaki cina, perempuan cina sikit aja kenapakah? kenapa perlu ada lelaki cina yang perlu gunting rambut? bagi kaum wanita pula yang bertudung nak gunting rambut macam mana? kalau ada lelaki cina tu erk? rambut tu kan mahkota wanita aurat tu kot kan ke aku yang silap? haha


Aku kalau pi gunting rambut kalau ada lelaki mampus kesudah aku tak gunting rambut miahaha aurat kot sebab aku pakai tudung! hurm aku nak tanya la kan macam mana nak bendung ni erk benda macam ni erk ka memang tak leh dah? hurm walau dengan kaum cina sekalipun yang lelaki tu la hurm benda ni dah lama aku fikir tapi tak terkeluar lak nak tanya hari ni baru terasa nak tanya pendapat hampa semua. Kawan aku cakap kalau susah sangat hang ajak kawan hang ka? kak hang ka? mak hang ka? pi krusus gunting rambut haha sengal la kawan aku kahkah tapi ada ka erk? kahkah :P


Ok aku harap ampa semua boleh la bagi pendapat sikit kalau nak share la kan pada aku yang tak tahu apa-apa ni yang lagi jahil ini ok harap ampa semua dapat bagi pendapat lah yea ok!!





Comments

Unknown said…
kalau dak laki pi kedai cina aa syok. dia men2 rambut.. ahahahaha
kAmi dAn mEreKa said…
mmg susah la nak cari kedai melayu,

kite suruh abah kite je potong kan rambut,

free of cas~ hehe =)
Irma A.Wahid said…
ssh kot cri kedai melayu....tpi kt andalas, klang ade satu kedai melayu..akak ni potong sgt teliti...tpi x jauh ke awak nk kemari?? hihihihihi
Dinaz said…
yes, ada iklan mamail gold sini..dinaz klik dulu...

apa kata suruh emak efa ke atau sedara pompuan yg guntingkan..tak perlu fesyen sangat kan , asal potong pendek sikit sudah..janji tak merimaskan..lagi pon kita ni pakai tudung..kat dalam tak nampak..forsure emak bole tolong punya..kita kena yakinkan dorang..hahah amacam..harap tak mengecewakan Efa..huhu.
Dinaz said…
This comment has been removed by the author.
mr.syazwan said…
pada sy kalau certain2 mcm ni keadaan ok ja

tpi jgn la saja2 je da tahu situ ramai lelaki nak gak

tpi sebaik2nya cr kedai yg totally perempuan laa

tpi ada ke?? kalaua da pun tpi kalau customer dia dtg ngan husband or bf sama gak dpt gak tgk kan??

adehhh

>.<
PCL said…
memamg ramai lelaki jd tukang gunting di salon2.., elekkan diri dari berkunjung di sana walaupon ada staf wanita lain , hakikatnya aurad tetap aurad...keluarga tedekat boleh tolong potongkan kalau nak seribu daya...

p/s : simpan dulu rambut tu sampai jumpa tempat yg sesuai...mesti ada punya.
::FAIZ:: said…
tmpt aku ada, ada bilik yg khas utk org bertudung.....
forever love said…
kat bangi ada satu kedai potong rambut yg perempuan melayu.. hihi
Farah said…
Hm, memang susah nak jumpe pun..tp kalau dgn perempuan bukan muslim pun aurat kite sama mcm dgn yg bukan mahram kan..semua kecuali muka dan tapak tgn..

Farah selalu suh mak je potong kat umah..tu lah tukang gunting rambut farah dr kecik sampai besar..hehe
Anonymous said…
skang memang susah nak cari kedai gunting rmbut melyu..huhuhu

da dpt rsenye..hehehe..tp x amek lg kt office kolej..nnt da amek fyd wat entry ok..thanx ey efa..:)
MISZ said…
Salam.. juz to promote SALUN RAMBUT MUSLIMAH kami MISZ HAIR STUDIO beroperasi di bangi.. Feel free to isit us at FB page SALUN RAMBUT MUSLIMAH (MISZ HAIR STUIO) @ http://cintahatisb.blogspot.com

A lot of special offer for you... see u yar

Popular posts from this blog

PENGALAMAN BELAJAR BERMULA DARI BAWAH! [Part 1]

Assalammuaikum dan hi semua ok hari ni nak becerita la sikit pengalaman saya belajar yang bermulanya dari bawah! Ok bagi pandangan saya tidak salah jika kita hendak belajar bermula dari bawah ni, apa yang bermula dari bawah? HAHA ya bermula dari peringkat yang kecil-kecil.  Maksudnya disini adalah ketika baru habis lepasan SPM suatu ketika dulu saya mendapat keputusan SPM macam biasa-biasa saja ada A pun 1 aja. 0_o agak kecewa dan terasa sedih apabila target yang nak dicapai itu tak dapat tapi orang lain happy sebab mencapai target dan banyak A tapi saya redha, Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi sebab semuanya lulus Amin. Tetapi saya bangkit dan selepas itu saya pun mengisi la borang online untuk menyambung pelajaran saya ke IPTA.  Nak tau apa yang diapplykan? Hehe saya apply masuk Politeknik dan Kolej Komuniti saja,nak apply U macam tiada keyakinan la pula still masih rasa tiada keyakinan diri waktu dan ketika itu hoho so sementara menunggu keputusan itu saya pun kerja buat

Kes Pembunuhan AloNg SpooN

salam and hye semua.... sihat tak??harap2 sihat lah ya...dh makan blum..ka tak bangun lagi kehkeh...bgun2 cepat2...nk cerita ni kat korang huhu...masih igt tak lagu ni  "Rindu ... rindu serindu rindunya Namun engkau tak mengerti oh...oh Pilu ... pilu sepilu pilunya Namun engkau tak perduli" sapa2 yang nyanyi...lagu tu...ala2...igat2  cepat2 igat kembali.... huhu..tu la lagu dari kumpulan Spoon....kalau korang igt la kan kembali....kalo tak igt ni ha ak tunjuk korang ni pic diaorang... ni la kumpulan spoon :P bagi yang dah lupa... hurm....kesian kan along spoon tu telah meninggalkan kita buat selama2nya...sedih 0o..ak minat gila la gak kt kumpulan ni... :( tp hurm...nk wat cmna dh takdir arwah along pergi meninggalkan industri muzik sedih... :(tadi masa ak gi isi minyak kat shell ak tertengok la plak pic dya kt muka depan newspaper kosmo...ttg kes pembunuhan along spoon....dengar kata hukuman gantung dikekalkan pada si pembunuh arwah along tu..kecian kan kt arwah alon

LIPMATTE JAMU TUN TEJA

Assalammualikum.Selamat Pagi. Salam Jumaat buat semua. Hari ni sis nak bagitahu pada wanita-wanita diluar sana yang mana ada masalah penggunaan lipmatte tu kan?Ada tak sesiapa disini mempunyai masalah kalau pakai sesetengah lipmatte? Bukan semua penggunaan ok kan,bergantung pada kesesuaian seseorang. Hari ni sis nak promote dekat korang yang mempunyai masalah bibir sensitif kalau menggunakan lipmatte tu. Untuk pengetahuan korang Jamu Tun Teja ni ada Launch Produk baru mereka iaitu  𝑳𝒊𝒑𝒎𝒂𝒕𝒕𝒆 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒕𝒂𝒌 𝒎𝒆𝒏𝒈𝒆𝒓𝒊𝒏𝒈𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒓𝒃𝒂𝒍 𝒃𝒂𝒔𝒆𝒅 . Kenapa tak mengeringkan dan healthy for our lips? Sebab dalam Aqua & Herbs ni ada Avocado & Olive oil infused. Bayangkan bibir kita dioles sejenis lipmatte yang tak mengeringkan, still terletak, ada treatment, tak rosakkan bibir dan tak hitamkan bibir. Love ke love sangat? Bukan tu sahaja tau, warna yang digunakan pun adalah from natural color pigments for healthy cosmetics. Nak pakai