Followers

Tuesday, August 31, 2010

Penat....Jgn Main2.....

Hari ni diduga dengan perangai yg entah apa2 pnya org...benci ja ak....dikala bulan puasa ni...haish...sabar ja la yg mampu ak wat...tp kalau ikutkan hati ak ni nk sja bebel2 kt dya....tp nk wat cmna...PUASA.....bln baik...sabar ja la ak termampu...melara jiwa...adoi...kalo hari2 cmni..leh TENSION  ak....nasib baik bkn hari2....Ak penat la........jgn main2 sma ak....tgh hangin ni....jgn tmbah2...TENSION ak ni erk....Mau ja ak bebel2.....adoi...YAALLAH....kuatkan la hambamu ni di hari yg mulia ni....kuatkan ak supaya ak tak marah2....kuatkanlah iman ak ni....Kalau ak taw semua ni ak berlaku sah....ak tak akan wat dh....nasib2....


tak pa kali ni ak diamkan nnti2 kalau ak dh x  thn sgt tunggu la kau erk...hahahaha....Ak ni ckp ja...nnti2...hurm....tak gak pi bebel2 ka apa ka....ahhaha maklumlah.....tak smpai hati...or nnti ak termkn ati plak huahua...Ok la tu da gak sifat kesian tp kalau dh tak thn buh gak la....tunggu....&sabar...........

Sunday, August 29, 2010

Orang CUTI.......Ak...kerja....

hari yang paling malang...orang len semua cuti.....ak ni ja yg duk keja....walaupun duk sakit2 tekak/batuk...mai juga kerja...hahaha...td pg rasa mcm nk ambik MC ja...tp...duk rumah pon..bosan...tp jap lg kalo ak x larat nk wat kerja cmna plak...apa kta ak tido....hahaha....senang cerita....dah x larat ni ha asyik duk btuk2...seksa jiwa ak ni ha...0o....TIDAK....kemalasan dh mai ni ha...pa harus buat...

time MALAM2 lg ak seksa sb xleh nk lena..asyik duk batuk x henti2...derita sungguh....DUGAAN di bulan PUASA.....s0....ak kena kuat untuk hadapi rintangan batuk ni...dengan sabar dikala bulan puasa ni....insyaallah moga2....AMIN...Sok CUTI....YAHOO....cuti apa????cuti MERDEKA LA...esok tanggal 31 OGOS2010....MERDEKA!!!!!!!!!!!Bebas dari penjajah....heheheehe....

sok ak nk rest...spaya batuk ak ni hilang....sebelum raya insyaallah...doa2 ja la yang termampu...hukhuk.... =)kalo x sembuh jga.....alamaT dipagi raya ak bertambah2 sakit....insyaallah...harap2 batuk ak ni cepat2 yea sembuh....AMIN......

Tuesday, August 24, 2010

SaJa MaiN-MaiN EdiT....

Hari ni ak rasa cm nk edit la pic...bila bosan ni la akibatnya....mengedit pic...yg entah hapa2...ak main hentam ja edit ni...dikala bosan la ktakan...nah korang tgk la apa yg ak edit tu...entah la elok ka x...suka2 edit...nk imbau blik...sb dh lama x mengedit ni ha hehehe..ni la pic yg ak edit tu...hehehe :)

Sunday, August 15, 2010

Barangan Tidak HALAL

ADAKAH BENDA INI SEMUA BENAR....Bila difikirkan balik subhanallah...menakutkan semua benda cmni pa2 pn....thinking about that statment...RENUNG2 Kn Lah SEJENAK...



KHINZIR SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA .
KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.


SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK KHINZIR


 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
 3. Ajinomoto ( Thailand )
 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
 5.. Semua tauhu buatan Orang Cina
 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
 7. Sabun FAB berbuku
 8. Lobak Jeruk
 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
10. Krim Muka Hazeline Snow

NO 12 tu baca bebetul...wallahuaa lam

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT KHINZIR, URI & BINATANG YANG TIDAK
HALAL)

1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina
 3. Daging Burger Import
4.Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
 5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'
 6. Berus Gigi Jenis ' Reach'
 7. Mee Kering ( sanggol )
 8. Semua sabun mandi yang diimport
 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
11. Have Pearl Cream
12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
13. Ubat Kurap buatan Org Cina
14.. Beehon Segera Siam
15. Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam
16. Sabun Mandi Yang Berminyak

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN( LEMAK KHINZIR DAN BINATANG TIDAK
HALAL )
  1. Bosset Wine Gum
 2. Dairy Milk Coklat
 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
 4. Sugus Strawberry
 5. Passer Doily Mixture
 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
 7. Scothes Vikmin
 8. Share Extra Atrenght
 9. Black Current Jelly
10. Royal Gulaman & Decart Oranges
11. Valvis Gelatin
12. Sarung Kapsul Ubat
13. Ais Krim dalam bekas plastik
14. Gula-gula Fruities
15. Cake Mets Vilber Punch
16 .Coklat Cake
17 .Tepung Kastard Lady's Choice
18 .Semua jenis Jelly
19 .Semua jenis gincu bibir
20 .Keseluruhan Jenis Sheisedo
21 .Lady's Choice Jelly

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA

 1. BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
 2. PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
 3. MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
 4. RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
 5. SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
 6. KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
 7. TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND
  memohon ampun dan maaf terlewat memberutahu perkara diatas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang. 



Dr Safurah Hj Jaafar ;
Principal Assistant Director;
Ministry of Health , Malaysia ;
Tel: 03-2540088.

Thursday, August 5, 2010

Isu Pembuangan BaYi


Pelajar panik
  
Pelajar Panik

SABAK BERNAM: “Saya panik tak tahu nak buat apa-apa. Selepas lihat bayi itu menangis sekuat hati, saya telefon mak cik yang tinggal di Bandar Baru Bangi memaklumkan kejadian dan dia minta saya beli tuala dan susu,” kata seorang remaja hanya mahu dikenali sebagai Iz, 20-an yang menemui seorang bayi lelaki di Jalan Menteri, berhampiran sebuah bank, Sungai Besar, di sini, kelmarin.
Ini adalah tajuk utama hari ni dalam metro....kalo ak berada di tempat pelajar ni pun ak tkut n panik x tahu nk buat apa hohoho...sedih bila diigatkan kejadian cmni,sampai hati diorang buat bayi tu yea..sedih2http://www.emocutez.combila difikirkan blik sampai hati yea mak ibu bayi ni wat cmni adoi la..dunia 0h..Dunia...apa sudah jadi entah...selamat bayi tu hidup lagi...cian dia...hukhuk...
Marilah kita sama2 membantu memerangi gejala cm ni sedih ja...kalo terus-terusan berlaku lagi benda cmni..tak patut btul....kekadang geram gak berlaku cmni haish...Inilah gambar ditempat kejadian masa pelajar tu jmpa bayi berkenaan...


Ini la lokasi dimana pelajar tu menemui bayi tersebut..

Wednesday, August 4, 2010

pantun Bersemperna Nak SamBuT Puasa................

masak lemak cili padi,

dimakan pertama kali dikala ramadhan kembali,

marilah kita beramai-ramai,

menyambut ramadhan yang bakal tiba beberapa hari lagi.
sesapa yang pandai pantun tu...nah smbung ayat pantun ak tu ok....

Sunday, August 1, 2010

^ ARTIKEL ^

 Hurm....tadi masa ak ngah buka surat khabar online (UTUSAN). Pastu tetiba ak tengok satu artikel ni hehehe...ttg IPTS tipu krusus..SO...ak copy n paste la artikel tu...nah korang baca lah...

 

IPTS tipu kursus, pelajar putih mata

 

MENGGENGGAM segulung ijazah untuk melangkah ke alam pekerjaan merupakan saat yang dinanti-nantikan oleh setiap siswazah. Mereka menghabiskan masa bertahun-tahun dan wang ribuan ringgit di institusi pengajian tinggi (IPT) terutama swasta (IPTS).
Namun, bayangkan betapa luluhnya hati apabila mengetahui diploma atau ijazah di tangan sebenarnya tidak diiktiraf di negara ini.
Universiti awam tempatan dan di negara maju seperti United Kingdom (UK), New Zealand dan Australia turut menekankan pengambilan pelajar yang sijil mereka mempunyai akreditasi bagi menyambung pelajaran.
Persoalannya, adakah IPT khususnya IPTS beroperasi sekadar mengaut keuntungan sehingga mengabaikan kualiti pendidikan serta memperjudikan nasib ribuan penuntutnya.
Wartawan Unit Khas Utusan Malaysia MUHAMAD AMIRUL AFIQ MASTOR, AZRAI MOHAMMAD dan ROSALINDA MD. SAID serta jurugambar HAYAT SUEET, MOHD. NOOR AMIN dan ABDUL NAZIR MOHAMED mendedahkan sikap tidak bertanggungjawab IPT terlibat yang menjadikan pelajar sebagai mangsanya.
Pelbagai cara dilakukan oleh IPTS untuk memperdayakan orang ramai dan bakal pelajar termasuk membuat surat perakuan pengiktirafan daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA).
KUALA LUMPUR 23 Julai – Awas! Jangan hanya ghairah mahu memasuki institusi pengajian tinggi swasta(IPTS) tetapi akhirnya berputih mata apabila mengetahui kursus diikuti tidak diiktiraf kerajaan.
Pesanan jangan mudah terpedaya dengan tawaran kursus di IPTS ini perlu dihebahkan. Ini kerana banyak IPTS tidak jujur sebaliknya beria-ia menarik pelajar baru semata-mata mahu mengaut keuntungan.
Sesetengah kurus yang ditawarkan tidak pernah atau belum mendapat akreditasi penuh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA).
Fenomena yang sering berlaku adalah IPTS ‘menjaja’ kononnya memiliki akreditasi sedangkan mereka hanya menerima akreditasi provisional atau sementara yang diberi MQA selepas penilaian awal.
Sedangkan, maksud kursus diiktiraf adalah memiliki akreditasi penuh daripada MQA sebelum kumpulan pelajar pengambilan pertama menamatkan pengajian.
Ada juga IPTS menipu dengan mengabui mata pelajar dengan mempromosi pengiktirafan MQA walaupun ia untuk kursus tertentu bukan keseluruhan yang ditawarkan.
Oleh itu, luangkanlah masa menyiasat latar belakang IPTS dan program yang ditawarkan. Fikirkan bahawa memiliki sijil yang tidak diiktiraf membuatkan anda tidak ‘laku’ di pasaran pekerjaan.
Malah, sijil, diploma dan ijazah di tangan nanti tidak boleh digunakan jika berhasrat melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi termasuk ijazah sarjana dan doktor falsafah.
Fakta MQA, sejak 1998 sehingga 1 Jun lalu, 413 program yang ditawarkan 158 IPTS ditolak permohonan akreditasi penuh mereka.
Jika dianggarkan setiap program mempunyai 100 pelajar, maka lebih


  • IPTS ‘berpesta iklan’ tawar kursus sijil, diploma dan ijazah dengan bayaran murah. Tetapi banyak yang menipu kononnya sudah dapat akreditasi penuh MQA.



  • Taktik ‘tangguh’ permohonan akreditasi supaya pelajar ‘diikat’ sambung belajar di kolej sama.



  • Lebih 2,000 aduan pelajar kes kursus tidak diiktiraf diterima FOMCA. Cassa pula terima purata 8 aduan serupa sebulan.



  • Cerita mangsa-mangsa sijil tak laku di pasaran kerja.


  • PAKEJ PHOTOGRAPHER

    Hye semua…maaf lama rasanya tak on blog kak fa ni..amaklumlah bulan puasa I is sibuk sikit dan kebetulan habis dah praktikal kan? So menyib...